poniedziałek, 15 października 2012

Zmierzch


Saga zmierzch jest na pewno jedną z najbardziej znanych serii . Kilku milionowa rzesza fanek na całym świecie śledzi losy głównych bohaterów Edwarda i  Belli.
Powieść Stephanie Meyer opowiada o miłości wampira z współczesną trochę niezdarną dziewczyną
romans ten nie jest usłany w róże, za to jest  pełen niebezpieczeństw i pokus zabicia swojej ukochanej przez Edwarda.

   Książka stawia wiele pytań między innymi :Czy miłość ludzi, którzy mają tak odległe poglądy może przetrwać? Czy prawdziwa miłość jest w stanie przetrwać nawet śmierć? Czy jest ważniejsze miłość czy przyjaźń i najważniejsze pytanie Co to w ogóle jest miłość?
 
  Niektórzy Fani książek uważają, że Zmierzch jest lekki, dla nastolatek zakochanych w Edwardzie albo Jacobie . Może mają w tym trochę racji bo saga Stephanie Meyer nie jest krwawa. głównym motywem autorki  pisząc Zmierzch  był wątek miłosny.

Powieść nie jest zbyt przesłodzona, nie ma wielu momentów, w których bohaterzy, nie mogliby wytrzymać napięcia i rzucić się w wir pożądania. Na pewno jest to zasługa Edwarda, który boi się że jego pragnienie będzie nie do wytrzymania i zabiję Belle.

 Są tu też mroczne i niebezpieczne wątki takie jak, ucieczka przez Jamesem. Bella otarła się o śmierć i prawie została przemieniona w wampira, gdyby nie  Edward.

  Książka  ma wiele wartości takie jak miłość ,przyjaźń, zaufanie troska o bliskie osoby. W powieści jest także wiele istot nadprzyrodzonych ,co my osobiście kochamy zwłaszcza wampiry. Książka przypadła nam do gustu i sięgamy po kolejne części.



Dziewczyny jeśli marzycie o księciu na białym koniu musicie sięgnąć po tą książkę. Nie przejmujcie, się że główny bohater jest straszy od swojej ukochanej o około 100 lat, może to napawa obrzydlistwem, lecz przysięgam że Edward nie wygląda na te lata, ponieważ nie starzeje się i to jest piękne. Może to stoi za sukcesem tej serii.

      Cytaty:

"- Boi się igły - mruknął Edward pod nosem, kręcąc głową. - Sadystyczny wampir, który chce ją zamęczyć na śmierć, prosi o spotkanie - nie ma sprawy, już leci, już jej nie ma. Ale gdy podłączyć ją do kroplówki..."

"'- A to dopiero - mruknął Edward. - Lew zakochał się w jagnięciu.
- Biedne głupie jagnię - westchnęłam.
- Chory na umyśle lew masochista." 

Tekst Jackoba do Rosali                                                                                          - wiesz jak umiera komórka mózgowa blondynki? SAMOTNIE 


'- Zanim Cię poznałem, Bello, moje życie przypominało bezksiężycową noc. Mrok rozpraszały tylko nieliczne gwiazdy przyjaźni rozsądku. A potem pojawiłaś się ty. Przecięłaś to ciemne niebo niczym meteor. Nagle wszystko nabrało barw i sensu. Kiedy znikłaś, kiedy meteor skrył się za horyzontem, znów zapanowały ciemności. Otoczyła mnie czerń. Nic się nie zmieniło, poza tym, że Twoje światło mnie poraziło. Nie widziałem już nic. Wszystko straciło sens.'






Sylwia i Astrid.Q

7 komentarzy:

  1. Ja kocham Zmierzch ;*
    I love it !
    Zapraszam do mnie ;D
    Obserwuję i może ty też zaobserwujesz mój blog
    Mój nnick to zwykla_niezwykle

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na 13 rozdział:
    without-you-baby.blogspot.com
    Zostaw po sobie ślad w formnię komentarza :D

    OdpowiedzUsuń
  3. super blog... bede wpadać :* obserwuje cie

    zapraszam do mnie http://pokochajcieto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny blog. ; )

    Wpadnij: rozne-historie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze nie przepadam za ta serią czytałam pierwszą części była nawet ok, ale już kolejna mnie zawiodła nie przeczytałam i nie chciało mi się zawracać nią głowy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham zmierzch.
    Przeczytałam wszystkie częći 2 razy. Tak wiem jestem dziwna

    OdpowiedzUsuń
  7. Według mnie książka jest świetnie napisana...film trochę się nie udał... ale to moje zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń